Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1719571070:22
        )

    [tdc_dirty_content] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [tdc_icon_fonts] => Array
        (
            [0] => a:0:{}
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 22
        )

    [onesignal_meta_box_present] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [onesignal_send_notification] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [onesignal_modify_title_and_content] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [onesignal_notification_custom_heading] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [onesignal_notification_custom_content] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_post_language] => Array
        (
            [0] => Bahasa Malaysia
        )

    [_molongui_author] => Array
        (
            [0] => guest-115276
        )

    [_molongui_main_author] => Array
        (
            [0] => guest-115276
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 612
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 60
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [_yoast_wpseo_wordproof_timestamp] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [post_views_count] => Array
        (
            [0] => 483
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 212116
        )

    [td_post_theme_settings] => Array
        (
            [0] => a:1:{s:11:"td_subtitle";s:139:"Rata-rata netizen mempersoalkan penggunaan foto pada iklan berkenaan yang didakwa kurang sesuai serta tidak menjaga sensitiviti masyarakat ";}
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => neelofa
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 48
        )

    [post_views_count_7_day_arr] => Array
        (
            [0] => a:7:{i:0;a:3:{s:4:"date";s:10:"1750712627";s:5:"count";i:1;s:14:"per_hour_count";a:2:{i:20;i:1;i:21;i:4;}}i:1;a:2:{s:4:"date";i:0;s:5:"count";i:0;}i:2;a:2:{s:4:"date";i:0;s:5:"count";i:0;}i:3;a:3:{s:4:"date";s:10:"1750935837";s:5:"count";i:1;s:14:"per_hour_count";a:1:{i:11;i:1;}}i:4;a:2:{s:4:"date";i:0;s:5:"count";i:0;}i:5;a:2:{s:4:"date";i:0;s:5:"count";i:0;}i:6;a:2:{s:4:"date";i:0;s:5:"count";i:0;}}
        )

    [post_view_7days_last_day] => Array
        (
            [0] => 3
        )

    [post_views_count_7_day_last_date] => Array
        (
            [0] => 1750935837
        )

    [post_views_count_7_day_total] => Array
        (
            [0] => 2
        )

    [post_views_last_24_hours] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [post_views_last_48_hours] => Array
        (
            [0] => 1
        )

)
Netizen kutuk teknik pemasaran produk kesihatan wanita Neelofa, didakwa berbaur lucah | Scoop

Netizen kutuk teknik pemasaran produk kesihatan wanita Neelofa, didakwa berbaur lucah

Rata-rata netizen mempersoalkan penggunaan foto pada iklan berkenaan yang didakwa kurang sesuai serta tidak menjaga sensitiviti masyarakat

6:36 PM MYT

 

KUALA LUMPUR – Usahawan selebriti, Neelofa dikecam ramai apabila menggunakan imej berbaur lucah atau ‘soft porn’ bagi mempromosikan produk kesihatan wanita di akaun Instagram produk tersebut.

Rata-rata netizen mempersoalkan penggunaan foto pada iklan berkenaan yang didakwa kurang sesuai serta tidak menjaga sensitiviti masyarakat yang menganggap isu bahagian alat sulit sebagai tabu dan tidak manis dibicarakan secara terbuka.

Lebih memeranjatkan, iklan tersebut juga tidak sesuai dan selari dengan imej berpudah usahawan tersebut.

“Neelofa kenapa jijik sangat iklan produk awak,” kata @onelittledrop.

“Terkejutnya produk ini datang daripada Neelofa. Tak sesuai langsung dengan imej dia berpurdah. Plus makin lama, makin gedik je content (kandungan) dia,” kata @diaryofae.

“Neelofa dengan taktik marketing (pemasaran) penuh kontroversi ini dah menjadi benda biasa bagi dia. Takkan tak ingat dia promote (promosi) tudung dekat Zouk,” kata @nikuvekuniaki.

Tinjauan Scoop mendapati, antara foto yang mendapat kritikan ramai ialah penggunaan buah peach yang dipercayai menggambarkan vagina selain tembikai dan tomato sebagai payudara.

Dalam pada itu, netizen turut menyerang Instagram milik Neelofa dan suaminya, Haris Ismail untuk mendapatkan penjelasan mereka.

Bagaimanapun, sehingga kini usahawan tersebut masih berdiam diri mengenai isu berkenaan.

Untuk rekod, Neelofa melancarkan produk keintiman untuk hubungan suami dan isteri yang dikenali sebagai Isterix itu pada September tahun lalu. – 28 Jun, 2024

Topics

 

Hangat

A man with fire in his belly: Jagdeep remembers his father Karpal’s strength in the face of disability

Despite paralysis from a tragic accident, the DAP stalwart remained a fearless fighter—his legacy now upheld by his son

Daim’s lawyers slam police for ‘failing’ to probe PM over Bloomberg’s power abuse claims

Counsel for former finance minister question why news agency and reporters are being probed instead

Pendirian AGC konsisten, RUU GEG tidak berperlembagaan

Jabatan Peguam Negara secara konsisten berpandangan bahawa Rang Undang-Undang Kawalan Produk Merokok Demi Kesihatan Awam 2023 atau RUU Generasi Penamat (GEG) adalah tidak berperlembagaan (unconstitutional).

Related